
Universitatea „Constantin Brâncuși” din Târgu Jiu anunță începerea implementării proiectului „SPRIJIN PENTRU TRANZIȚIA DE LA LICEU LA FACULTATE”, care are ca scop asigurarea accesului egal la educație de calitate pentru persoanele din grupuri defavorizate, inclusiv cele cu dizabilități și de etnie romă, prin sprijinirea tranziției acestora către studii universitare de licență, precum și prin prevenirea și combaterea abandonului universitar.
Proiectul se va desfășura pe o perioadă de 36 de luni, până pe 30 noiembrie 2027 și vizează un grup țintă format din 351 de persoane. Acestea includ 189 de elevi ISCED 3-4 din medii defavorizate, absolvenți de liceu din promoțiile ultimilor 2 ani școlari (care nu au promovat examenul de bacalaureat), și 162 de studenți ISCED 5-6, cu vârste între 18 și 29 de ani, care au domiciliul în regiunea mai puțin dezvoltată Sud-Vest Oltenia.
Cu o valoare totală de 7.949.115,25 lei, din care 7.790.132,93 lei finanțare asigurată din fonduri nerambursabile si 158.982,32 lei contribuție proprie a Universității ”Constantin Brâncuși”, proiectul urmărește îmbunătățirea nivelului de educație prin participarea la activitățile de sprijin a 351 de persoane, 36 dintre acestea fiind de etnie romă, asigurarea accesului persoanelor cu dizabilități la programele de studii universitare de licență în condiții de egalitate cu ceilalți și
combaterea abandonului universitar în rândul studenților cu dizabilități sau cu cerințe educaționale speciale.
Principalele beneficii ale acestui proiect constau, în primul rând, în creșterea oportunităților de finalizare a studiilor universitare pentru 162 de studenți din medii defavorizate/subreprezentate, îmbunătățirea șanselor de absolvire cu succes a învățământului preuniversitar și în promovarea examenului de Bacalaureat, ceea ce va facilita admiterea la studii universitare de licență pentru 189 de elevi din aceleași medii. Un alt beneficiu semnificativ al proiectului este accesibilizarea fizică și digitală a Universității ”Constantin Brâncuși” și dezvoltarea unor instrumente educaționale specifice, care să asigure infrastructura și mecanismele necesare pentru a oferi programe de calitate studenților cu dizabilități.